Wednesday, 30 November 2011

Penjenayah Larikan Anak Ditinggal Dalam Kereta..

Penjenayah itu melarikan anaknya dan mereka ditinggal dalam kereta..? Kenapa..?
Atau ayah budak itu pergi beli rokok tinggal anaknye dalam kete, penyenayah larikan anak dia itu..?
Atau penyenayah itu sebenarnya nak larikan kerete tetapi terlarikan anak yg sengaja ditinggalkan..?


Dapatkan senaskah Utusan untuk berita selanjutnya....





Pujilah aku..
Hipokrit kata tak suka dipuji...
Hipokrit ke...?
Tak... Memang aku tak suka dipuji...
Aku akan rasa kekok..
Daripada jalanku lurus..
Boleh terus bersilang kerana tiba2 rasa ingin mengekalkan kepujian tadi..


Cantiknya kulit kamuuuuu...
Atau... Saya kalau tengok mata kamuu memang tak tahan.. Menggoda...

Maka hari itu seharian aku akan senyum dan belek2 cermin tengok kulit aku...
Apabila lalu depan orang aku akan kelip2 mata bagai kakak tiri Cinderella itu...
Itu reaksi aku yang sepatutnya andai aku normal..
Tapi aku, pasti akan mengelakkan diri dari jumpa orang..
Dan akan jalan tunduk2..
(bajet aku best... Low profile konon... Entry yg memaksa kamu untuk suka dan minat aku.. Mari minat aku.. Marilah)

Sebenarnya aku akan tertanya2...
Kenapa abang tadi tu puji aku..?
Dia ade nak ape2 ke?
Nak carik line ngorat? Atau nak pinjam ASB aku yang berjuta tu..?
Atau kenapa makcik tadi tu tiba2 ckp mcm tu..?
Aku pakai baju yg sama mcm baju rayanye ker?
Atau aku persis dia mase remaja..? Ahaks remajaaaa laaa sungguh!


Walhal fahamilah...
Mereka itu pasti insan yang baik...
Tidak tahu nak tanya apa..
Tegur yang baik..
Jangan cepat prasangka...
Pujilah walau setakat kaler baju atau lipstik cantik..
Atau abang makin macho...
Kalau pompuan senang jer nak buat dia happy, "ehh makinn slimmm sekarang ni, makan ape..?"
Teh Orang Kampung bangggg....

Betul.. Tidak rugi berkata2 yang baik wahai sahabatku..
Umpama titik bahagia dalam moment seharian seseorang...
Dia akan kenang kamu sebagai insan baik...


Dan aku.. Maafkan kira ada kata2 aku pada kamu...
Yang tidak sesuai..
Tidak menggembirakan kamu...
Sesungguhnya yg buruk itu aku tidak pernah sengaja..
Baiklah, aku dimaafkan...

30 comments:

delarocha said...

dah join utusan ke

mas saari said...

semua orang suka dipuji...

Tea said...

Del.. Dushhhh! Hahaaaa



Mas... Kannnn...?

missSenget said...

aku suka kene puji...!


sekali org puji aku...
berkali2 lepas tu aku puji diri sendiri..


kehkehkeh

sahromnasrudin said...

kadang-kadang pujian itu perlu untuk meningkatkan motivasi seseorang...

Cik Muda Sae said...

pujilah sayeeee jugeeeee..........

Tea said...

nget! Kolah yng paling rupawan dermawan dan setiawan... Ni puji ni.. Cepat puji diri sendiri dabel...



Tuan Sahrom yang romantik... Ini adalah satu pujian juga...



Cik Muda Sae... Pasti dirimu muda selamanyaaaa...


"hari ni aku dipaksa memuji, tapi aku tetap rasa gumbire"

Myez.. said...

pujian itu penghargaan..
kdg2 kt xperasan kt ni baik orgnya..
tp org skeliling seringkali memuji kt baik..
bukankah itu lbih baik?

khaifaiz said...

wahhh... pandainya


itu satu pujian

Ujie said...

puji sikit2 je..kalau lebih sgt nampak mcm menipu.

suka gaya penulisan tea- unik tapi masih ada isi!
*mesti awak sdg tersenyuum...

Tea said...

Myez: berdua lebih baik (cari kaitannya).. Lebih suka memuji dari dipuji..


Khai: wahhhh .. Nanti aku banje makan.


Ujie: puji lebih2 pasti ade soklan refleks.."ape yg boleh saya bantu sebenarnya?"

Munnafendy said...

a'ah kan..kekadang mmg tak tahu nak tegur apa..ckp baju cntik pun jadi lah.. =)

Tea said...

Munna: puji-pujian raihan...

Lea Isnawi said...

abg tu nak ng0rat lettew :b

Tea said...

Lea: dia mahu ngorat lettew? Lettew itu sgt rupawan agaknya..

Sunah Sakura said...

kalo saya, jangan nak sebut slimm...saya takmo slimm...hahaha

Alin Liyana said...

saya bagi pujian !

Tea said...

Sakura: itu teapuuuuu


Alin: kenapa sgt cantik? Bak skit sini kongsi..

aimaniman said...

salam kenal dan polo sini... mulut manis tapi jangan macam tanam tebu di pinggir bibir je dikk...

Tea said...

Best dapat tanam tebu di tepi bibir.. Boleh minum tea kosong pasti rasa manis lalu kat bibir.. Boleh2 tanamlah tebu tepi bibir... Sila.. Sila..

Yumida said...

tajuk ya x cunnn.....seperenggan jak kisah penjenayah tek..nak lain ya anyut ke laut....jaga2...musim banjir dh tiba.....

Hanis MY said...

adakala tertanya2 puji ikhlas ke puji ada maksud lain... hati manusia lain2 eh mcm lari tajuk plak hehe...

Selendang Merah said...

sm tak suka dipuji...sebab kadang2 setiap pujian akan wat kita lupa diri kita yg sebenar..x mau hidup dengan pujian..

Cik Muda Sae said...

ko iklas puji aku muda kan tea kan kan kan....????? sayang lebey lahhhhhhhh!!!!

Aishiteru said...

:)

memang sik rugi berkata baik dgn org...

memang sik rugi menggembirakan hati org...

memang akan ada tersilap kata, tapi segera menyedarinya dan mengambil hatinya balit boleh menggembirakan ati nya gik...

Woofer Storm said...

asb berjuta??nak skit kalau macam tu..

*muskil ni,sis ni sis ,............. ke??

Tea said...

Yumida: yahhhh kamek kinek tok akan ngambik tajuk utusan jak.. Tapi sekda kaitan dgn entry gilak.. Baca sampei abis, ini satu paksaan..

Hanis: tu yang ade soalan refleks ade ape boleh sy bantu?

SM: pujian itu kekadang oleh menimbulkan riak...

CMS: aku nak tukar Tea Muda gak..errrr


Aishiteru: ngegehnnyaaaaa... Ya baruk namaa... Haha kitak..

WS: shhhhhhhhhh lagi mau tanyaaaa grrrrrr...

Aishiteru said...

:) sik lah klasik gilak nak..

Tea said...

Tok mcm romantik gilak... Hihihi kitak nang pelik2..

Aishiteru said...

:) sekpa lah... asal ktk sa selesa