Thursday, 1 December 2011

Saya Memang Anak Emak

Itu kata zizan laja lawak..
Oh memang lawak..
Aku suka dia..
Ganu kite... Berehhhh...

Memanglah anak emak...
Lainlah kalau aku buat statement..
Aku anak kakakku..
Aku anak abangku..
Memang cikgu akan bagi tanda "terpesong" pada karangan aku...

Eh terpanjang pula huraian tajuk Utusan hari ni.. Skip


Kamu takut hantu?
Yer aku pun takut hantu..
Aku hairan kenapa kita perlu takut hantu..
Pernah aku tengok cete hantu tu klakor..
Yang kisah dua driver kena hantar mayat ke Melaka tu..
Sorang cina dan sorang Melayu..
Masing2 megah bercerita tentang hantu masing2..
Yang Melayu memegahkan hantu Melayunya...
Yang Cina pula memegahkan Hantu Cinanya..
Yang bos mereka India... Dia selamat...
1Malaysia konon, sal hantu pun nak racist..
Aku tak ingat tajuk cete..
Tidak berapa nak kuasa aku nak amik Tajuk Utusan untuk mentajukkannya..


Aku rasa kelakar bila lelaki Cina tu perlekehkan hantu Melayu..
"hohhh itu kamu punya hantu aaaa sgt susah mau kena cekik2 olang, hisap2 darah... Kalau hantu cina aaaa tidak susah woooo dia berdiri saja booleh bikin olang mati terkejut!" hamikkkkk ko gaduh sal hantu...

Tapi aku tahu rasionalnya...
Maksud lelaki Cina itu ialah kita hanya mati kerana diri kita..
Bukan kerana hantu cekik..
Lelaki Melayu pula bercerita tentang pontianak langsuir saka etc tu memang ejek juga lah hantu cina lompat2...
Lagi kelakar..
Letak kertas kat dahi dia berhenti...
Errr ello itu pasal hantu pun mau gado2 kah???



Hmmm aku tak tahu hantu India macamana sebab jarang cete hantu India kuar TV..
low profile..
Sepatutnya begitulah..



Takut hantu.. Patut takut pada sikap perkauman yang semakin menebal sekarang ni..
Patut takut pada Tragedi 13 Mei dek sikap itu...
Kamu boleh takut hantu...?
Dan takutlah kamu pada yang Satu..
Takutlah..
Aku memang takut...










Malam ini malam Jumaat..
Aku suke...

38 comments:

Myez.. said...

Hantu tu ciptaanNya jg..
Hantu jenis apa..or kelas mn pn..
Hantu tu ttp syaitan..
B'jaga pd hantu..
Jaga2 jg jgn jd naik hantu..
mm.. Hantu ni subjektif..
hehehe..

Ujie said...

takut hantu = takut jin/setan.

paling takut..manusia yg perangai serupa hantu!

Munnafendy said...

skrg ni manusia lg menakutkan dari hantu tau. lau hantu kita baca2 ayat kursi terus ilang, kalau manusia nak baca apa? cabuttttt

Aishiteru said...

ya lah.. racist.. biasa lah ya.. semua mok jadi terbaik tek...

padahal semua manusia juak...

manusia semua akan kembali kepada Sang Pencipta juak akhir lak...

Ya lah dunia... dah lumrah.. dah kita hidup dalam suasan camya...

dah ktk nang lamak diati mek... ;p (sempat juak)

mas saari said...

pasal hantu pun nak gaduh kan?

sahromnasrudin said...

malam jumaat nie kita halau hantu nak??? kita baca yasin ramai2 ya....

Tea said...

Myez: sebab tu lah tak sukaaa jawab soklan subjektif.. Objektif boleh tembak2...


Ujie: Dulu orang kate aku Hantu Cola.. Ntah nape..


Munna: kalau manusia kita boleh baca kursi juga.. Bolah melindungi kite.. Cuba amalkan...


Aishiteru: eh tetiba nok ujong ya ;)


Mas: tauuu takpeeee


Tuan Sahrom: ohh sangat nakkkkk...

Aishiteru said...

:) auk lah.. hehe

Aishiteru said...

mun nak di ekot setiap pa yg mek tulis lam tok nang da unsur2 camya bah.. samada tersurat atau tersirat.. atau terlipat ka, tersorok ka, tergolong ka... :)

tapi ya lah.. sekadar dapat di ctok.. sik dapat dizahirkan..

Tea said...

Faham mek bah.. Saja jak sikmok ngikot rasa... Actually im happy to see yr life hv improvd so much since the last time we met... And the best thing is, u havent changed ... Not at all... Forever lah gia nak... ;)

Amy Syaquena said...

antara hantu dan manusia amy lebih takut manusia..hantu lawannya ayat kursi tapi kalau manusia nak bagi ayat apa..

Tea said...

Amy: kita ayatkan jer manusia tu..mau...?

najihah sahami said...

malam jumaat?jom baca yasin ramai2..hehehe..

Aishiteru said...

:) ya lah... nang dah camya agaknya kmk

Lea Isnawi said...

citer 'di sini ada hantu kah?

rasanya penah tgk citer tu

masing2 sebuk bercerita pasal hantu

hehe

ghost writer said...

kampung aku ada hantu.

tapi hantu kampung aku unik.bukan melayu bukan cina.hantu pan asian.hantu campur2.sebab tuh cakap pun aku tak faham.

ghost writer said...

padai ko ek guna tajuk suratkhabar...hihi

delarocha said...

saya pun suke malam jumaattttt

Selendang Merah said...

jom mlm jumaat nie best lau kita bercerita hantu..kih3, jom sape mula dulu?

maszull said...

assalamualaikum Tea...nape jadi mcm ni yer...jgn takut mesti kuatkn hati tu...:)

Woofer Storm said...

takut hantu,tapi tak takut padaNya..
apa kejadah??

*malam jumat malam apa ea??blurlah sis..

telor power said...

jangan gadoh2 pasai hantu....
ada orang boleh nampak antoo ker?

kehkehkeh.....

Zul Fattah said...

apa la, benda pasal hantu pun nak gaduh... haha..

p/s: tahniah jd follower bertuah blog mama

Tea said...

Lea:haaa cete tulah cete tu... Sakit perut gelak...

Tea said...

Ghost:alamak jgn saman aku.. Aku lupa ada kamu.. Juga ghost.. Tp ko ghost emsem digilai ramai takpe... Mintak otograp.

Del: awak ni kannnn suka ikut kesukaan saya.. Ahaksss rindu bersaya-saya..

SM, itu bukan aktiviti malam jumaat tea.. Eh

Mama, tea takut pada yang Satu.. Takuttt oh...


WS: malam Jumaat harus tingkatkan ibadah... ;) berganda pahala..

Telor power.. Ade yg boleh tengok hntu...boifren aku..

Zul: sama2..

khaifaiz said...

knape tea suka mlm jumaat..

jeng jeng jeng

aimaniman said...

salam kenal dan dofollow sini
akak suka finishing adik.. takut pada 13Mei dan takut pada yg 1.. yuppp.. dah berentilah berpecah-belah n kata-mengata tuduh-menuduh.. ko tunjuk kat orang, 4 jari lagi tunjuk kat ko.. so insaflah diri jangan mesia tergadai dek kealpaan kita....

Tea said...

Kak Aiman.. 13 Mei itu terasa sgt akan berulang...

Yumida said...

x minat la crita ngutik...crita merepek2 kedak crita endon dah...layan crita tamil lg bez.....venakem

Syafiq Ahadin said...

dari blog mamazul! :)

Aishiteru said...

cita tamil mmg best.. ya nang menar

skrip nya power, jln cita nya real

aksinya pebulak lah hehe.. tapi kesah nya realiti...

realitinya.... i'm happy seeing u happy...

i'm happy to see ur smile..

i'm happy to be happy of u....

Papa Mifz said...

Harap tragedi 13 mei tak berulang la

Tea said...

Khai: malam jumaat yg indah..

Yumida: mek nang favvy ceta ngutik..

Syafiq: selamat datang.. Perhh ayat artis...

Aishiteru: want u to be happy as well...

Papa: doakanlah...

Aishiteru said...

:) kmk nang selalu hepi deng...

mestilah... ktk sik lupak ngan kmk...

wpun ktk sik diingat ktk pun giya wak mek...

kan mek penah pdh...

cukup mek nangga ktk mengukirkan senyuman dah cukup... wpun kehadiran mek sik ditauk ktk.

:)

katakan lah ktk sik tauk kmk ada lam tok nak.. pun sik mek kesah.. janji pat mek ngepost ngn ktk, naip kata2 nok pat polah ktk damai...

riya mek terotomatik respon ngan ungu n avenge pun tajuk lagu hihi ;p.. dah sik pat nak tapok gik...

p xpa.. kurang2 ktk tauk i always there.. watching u from a distance in this cyber realm...

Yumida said...

aek teh molah apa d ujong minggu....

Cho Cho (bukan nama sebenar) said...

tauk mek cerita pa ya..cerita "disini ada hantu" kmk nangga wayang gik cerita ya..haha

FasiHaH SupiaN said...

xpe..malam ni malam selasa.haha

Tea said...

Aishiteru: its yr day... May it be the most beautiful day for u.. Aishiteru..

Yumida: aik teh tetap disukai ramai walaupun ujung minggu...


Cho cho: mek pun bukan nama sebenar...

Fasihah: esok malam rabu.. Omputeh suka.. Eh malam ni lah rabu..