Monday, 26 December 2011

Kekok Adegan Asmara

Dah siapa suruh berlakon kalau kekok..
Bermakna kamu bukan pelakon hebat..
Aku tak kekok punnn... eh





Dunia maya itu sepi...
Kala hati riuh sekali...
Begitulah aku...
Adanya aku di sini mengubati sunyi...
Tiadanya aku bermakna aku dipenuhi...
Dipenuhi adelah best.....


Sejak bila kamu terjebak dengan dunia maya...?
Sedarkah kamu...?
Sedarkah aku..?
Dunia maya ini menguasai nyata...
Dunia maya ini mampu menghancurkan nyata...
Melaporkan tiap apa yang terjadi dalam hidup kita...
Dek yang kenal mahupun tidak kenal...
Tahu segala..
Ada yang ingin tahu lebih lagi...
Lebih.... ketika ada yang menarik minatnya...


Aku tidak hanya meluahkan untuk kamu..
Kekadang aku suka bermonolog pada diri..
Dulu seketika waktu... aku begitu taksub...
Pada blog aku...
Sehingga boifren aku tegur...
Bagi kata dua? bukan setakat dua..
Oh itu sungguh bukan boifren aku kalau hanya 2 kata..
Kata2nya tidak terkira....
Dari pagi boleh sampai ke malam...
Malam tetap tidur...
Tidur itu best..
Sambung Subuh besok andai perlu..
Maka aku insaf...
Lama juga aku berdiam.. berbulan2...
Barulah aku ada di sini...

Terkadang kita sanggup ke mana2...
Sanggup buat apa2...
Untuk diisi dalam blog..
Atau facebook..
Atau twitter...
Di mana2 dunia maya ini...
Begitulah penangannya...
Yang penting, pandangan orang...
Komen orang...

Pernah kita tanya pada yang di sekitar kita...
Abang, ayang berubah tak?
Anak2, kerja sekolah yg mana ibu/ayah tak semak lagi...?
Itu maksud aku...
Keluarga.... ada masa yang terluang jer terus tengok apa yg perlu untuk keluarga...
Kancing seluar abang dah lama tanggal..
Zip dah lama lekat...
Anak2 nyer kaler pencil dah tinggal 1 cm...
Laman rumah dah sebulan tak cuci...
Bukan sapu.. maksud aku cuci berus2 hilangkan kulat ijo...


Aku suka untuk mengingtkan aku...
Aku tahu rasanya seronok diberikan perhatian...
Boifren aku hanya bagi perhatian pd bab2 tertentu...
Famili aku pun begitu..
Mungkin aku BIASA bagi mereka...
Aku buat yg luar biasa kangggg....


Mulalah nak cari alasan yg kukuh..
Kenapa perlu addicted pada dunia maya....
Tidak perlu alasan wahai sahabatku...
Mengingatkan diri sendiri..
Moga kita tidak leka..
Moga kita tidak berdosa...
Tanpa kita sedar...





Sekian kuliah cuti umum~

12 comments:

Sunah Sakura said...

yang penting adalah kawan realiti...kawan maya boleh, tapi jangan terlalu mudah percaya...

Tea said...

betollll... tp ada kawan maya di sini sgt real...

Hanis MY said...

kuliah yg bagus hehe, tapi tajuk agak pengsan...

Tea said...

hanis tak boleh imagin lebih2 dulu tauuu.. heheh

Woofer Storm said...

bgusnya ada bf sis..hehe

Bf tu siapa ea??kenal tak?lalala~

Tea said...

ws... opcoz ws kenal, mcm shahrukh khan gitu... boifren forever sis tu... sis sgt cinta samanya...

eiyzniey said...

Take of ur love..
Hehe
:)

Tea said...

eiyz: kenot take of... owest ON and ON and ON...

telor power said...

dunia maya....segala penipuan wujud disitu. hati2 ngan kawan maya nie. kawan real lebih bagus sebenarnya..

Tea said...

Masalahnye telor.. Aku rasa kawan maya ni lagi ramai dr kawan nyata kau.. sila kesian...

WS yg telah dideletekan postnyeee... kan sis nyer komen ni takde creening.. lagi mau letak nama sebenar.. haihhh :( jgnlah~ penat nak lari2 lagi...

Aishiteru said...

erm... camya...

Hanih Borhan said...

Serius internet tu bley bikin hidup b'ubah, kalau 24/7 menghadap je, bila nya nak buat kerja lain,ish3...