Tuesday, 15 November 2011

B I A R

Aku sedih..
Satu demi satu menunding pada aku...
Sehingga tidak ternampak segala usaha aku..
Benar fitrah manusia itu sentiasa melihat kelemahan orang lain...
Apabila selama ini bukan tanggungjawabnya...
Aku redha...
Akan kekurangan aku..
Tapi sekurang2nya aku usaha..
Demi insan yang aku sayang...


Allah tidak akan menguji hambaNya..
Luar batas kemampuan...
Sekiranya aku salah..
Tegur itu biar pada cara..
Biar kena pada ketika...
Jangan ketika aku lemah..
Ketika aku sendiri...
Ketika aku sakit...
Aku manusia biasa.. Eh aku tea..
Tea juga ada emosi..


Kamu... Semalam aku disakiti..
Aku diherdik...
Aku dihina...
Itu rasa aku...
Ingatlah.. Mempersoalkan itu mudah...
Tanggungjawab itu yg sukar...
Kamu pernah berkata "maaf aku tidak mampu"
Pernah aku persoalkan..?
Pernahkah?
Aku tahu hidup aku..
Biar aku atur..
Biar...
Biarkan...








Asalkan kamu bahagia....
Berkatalah apapun aku redha...
Aku kan baik hati dan menawan..
Kan?

31 comments:

Ujie said...

ya..biarkan je selagi tak melampau.
sabar kamu Allah pasti suka.

Myez.. said...

Aroma Tea boleh d hidu dr jau..
xpayah promo gile2..
Anda unik tea... biar yg mnyakiti tu terima balasanya..
janji dlm hidup ni.. kita IKHLAS..

Tea said...

Ujie: Allah suka aku..? oh gembiranya :')


Myez: Aku mendoakan dia bahagia bersama insan yg dia sayang... aku sayang dia... walau apapun dia lakukan...

Stilla Royazrie said...

dear si manjeet ya ompuan lah..huhuhu...:)

Tea said...

ohhhh tilla.... sik jadi jak google... ahahaha kenjet ouh..

NeoBalanoCarpus said...

ya, Tea menawan. Selalu menceriakan insan di warung2. Malah juga di cafe2 ternama. Ada insan masih mampu menilaimu dgn baik, walaupun ramai juga yang menyintai kopi.

Niena Pengembara Ilahi said...

erm....

Tea said...

Neo: tea only, no coffee plis... greeeee

Niena: luahkan yg difikirkan...

L@dyKichiMachiko said...

sabarr jak...btw nice poem..

**::CIKNUURUL::** said...

janganla tacing2 Tea,.kang tawo tea tu,.hehe,.meh kite layan satu barang baekk ni,.hehe

Tea said...

ladyK: ouh poem kah ya..? mek pun sik tauk... maksih ah...


CN: baekk punya barang org bercinta... weweeetttt..

BINTANG HATI said...

u r not alone.. out there, someone is watching u... someone who cares.. keep smiling...................................................................

A.s.t.i.n.a said...
This comment has been removed by the author.
Yumida said...

yeah!!! ayat terakhir ya la mahal....ayat motivasi... biarku salut air matamu...biar penuh secawan teh ini...agar bisa menambah rasa yg sedia ada...nyum nyum...

-kmk bkn cicer yaaaaa-

Tea said...

Bintang Hati: hugs! dengarlah kata hatiku... dengarlah..
(imagine cerita komet baby2 dulu)


Yumida: eh sarulah kamek.. mukan cicer.. opspochot...

usah disalut kerana ini bukan air mata dara.. eh dara.. dara... dara eh.. ahahahaha

Papa Mifz said...

selagi boleh bersabar...sabar la yer...

khaifaiz said...

jom minum teh ais...

Adylia Qarissa said...

Allah maha mengetahu apa yang terbaik untuk hambanya...

Allah tak kan uji hambanya yang tak mampu untuk tanggung ujian dari-Nya

peminat cheezy wedges?? ada promosi untuk cheese..jangan tunggu lama..

http://kasihsuci-whh.blogspot.com/2011/11/promosi-tepung-cheese-wedges.html

Hanis MY said...

Kata2 org yg berperikemanusiaan mmg boleh mengundang kesakitn, bertbahlah...

Tea said...

Papa: baiklah... jaga mifz baik2.. dan mama juga..

khai: janji jgn takut kawen.. ahaks!

adylia: nanti saya ke sana.. siapkan makanan okkk..

hanis: memang kata itu lebih tajam dari pisau.. menghiris hati.. oh~~ abang tu emsem... jaga bebaik..

sahromnasrudin said...

tea jika adunannya tidak mantap, akan rasa tak sedap tea itu..jadi, bagaimana ia diadun dan apa adunannya bergantung pada kita..kita yang akan tentukan rasa tea itu....

Tea said...

Tuan Sahrom: lain orang lain rasa kan tuan?

cemomoi said...

tea-o maknanya teh yang tiada apa-apa = takde masalah

Tea said...

aku Red Tea...

Tea O di blog lain agaknya.. kirim salam salam beliau..

Yumida said...

teh mesti di bancuh ngn penoh ksh syg...baru la feel bunga2 love smpei

delarocha said...

sangat menawan :-p

Tea said...

*Gulp* nak bunge sekuntum... Bole?

BINTANG HATI said...

suka dan duka pasti akan didengari kata hati itu... walau tiada suara hanya susunan kata dan makna, sesungguhnya keikhlasan itu tidak perlu bunyi untuk didengari... ia dirasai... sebagaimana nama mu tea... ia datang kepada rasa... pahit, manis,tawar.. ia adalah rasa.. dan hati mu dirasai... selalu... senyumlah untuk dirimu, pastinya mata yang memandangmu akan tenteram... walau hanya dari kejauhan... :)

Tea said...

:')

Whoever u r... Thank u... Bintang Hatiku

Addin said...

memang pahit untuk ditelan, memang sakit rasa tu, tp itu ujian Nya. ada hikmah . sabar ye :)

Tea said...

Addin.... sakit itu penghapus dosa kecil..
tapi sakit hati itu mampu membawa kepada kemungkaran... tamo~