Thursday, 19 January 2012

Pas Hilang Portfolio Hal Ehwal Agama

"Jangan Lupa buat Laporan Kehilangan yer Pas"






Aku diduga waktu..
Sendirian di kamar ini menjadikan aku kelu..
Aku statik..
Aku seakan pegun...
Memandang ke arah 152darjah tercapai di mata...


Cuba melonggar saraf tubuh...
Nan hanya ditutupi selimut putih...
Aku cuba..
Cuba lagi..
Untuk merangsang aku...


Seketika aku menoleh..
Mengharap kamu di sisi...
Ya.. Kamu...
Yang sering ada..
Yang terpaksa ada, mungkin...
Tiada... Tiada di sisi untuk ku gapai..
Untuk ku rengek mengejangi kamu...
Demi suatu rasa..
BERSATU KITA TEGUH!


Benar.. Kejutkanlah aku..
Jika ini sekadar mimpiku..

40 comments:

Cik Rose Cute said...

puitisnya....

LYAfrina said...

pnuh puitis & mkna tsirat.. sgt kreatif yer Red Tea menulis... suka baca..

missSenget said...

ko mimpi ape ni tea...?

mas saari said...

bersatu kita teguh, bercerai kita roboh! heheheee

Aishiteru said...

Hmm.. Ya lah..

Mia Adriana said...

mengejangi aku ?

Mia Adriana said...

eh silap, mengejangi kamu ?

MaryaYusof said...
This comment has been removed by the author.
MaryaYusof said...

Salam red tea,
Wah puitisnye... tersangat mendalam maksudnye...hanya tuan badan sahaja yg tahu ...

Munnafendy said...

heyyy tea!!
bangun! bangun! bangun!

k dah kejut =)

sahromnasrudin said...

harus saya berhijrah untuk mencari pas baru tue huhuhhhh

Tea said...

Cik rose, ini cete sedih..

Lya, ala baca sekali lalu jer takpe..

Senget, ko bawah umo lg aku xleh stret sgt..

Kak mas, itu jer sebenarnya tujuan entry.. Bijakkk bijak...

Mya, eh ko pun mengerti..? Ehemmm

Marya, kekadang tea pun x tahu bila bc balik..

Munna, sebelum Subuh dh bangun.. Siap aku wat satu entry lg tauuuu...

Tuan, ahahaha hilang Pas susah oooo x dpt masuk sana sini..

telor power said...

wah....mendalamnya ayat. ya bersatu kiteguh!!

Jap ko mimpi apa nie, sblum tido x cuci kaki eh tea

LYAfrina said...

SALAM RED TEA..
kisah psl koma tu.. ada dlm entri lya.. lya byk kali bgntung hdup pd mesin pnafasn bantuan hayat.. n last lya masuk ICU bln 3 thn 2011.. n last kna warded n sakit truk bln 10 thn 2011.. kna byk godek n3 lama lya.. heheh...

kalo kisah koma masa pregnant tu.. just baca sini jer:-

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2009/09/always-in-my-memory.html

tqvm.. krn cuma menyelami kehidupan y harus sy lalui.. :-)

Tea said...

Subhanallah.. Begitulah hidup.. Saya jenguk nanti yer lya...


Telor, aku ade emosi sedih ni, esok aaa aku gurau2 eh..

Papa Mifz said...

bersatu kita teguh,bercerai kito roboh...

Cik Muda said...

ko lambat bangon pagi tadi eaaa????

Sunah Sakura said...

hurmmm....moga mimpi kamu jadi realiti..

aimaniman said...

alamak terlalu puitis dan tersirat sampai akak x dapat nak tangkap makna,.. kekadang tajuk dan entri pun macam kurang berkaitan atau akak yg memang tak faham.. tapi akak memang minat dan suka baca entri tersirat macam ni,..

Yumida said...

yeah...disokong..mengejangi...dikejang..wakaka

Tea said...

Telor, bukan setakat kaki.. Aku cuci segala tauu.. Wangi wa cakap luuu...


Papa: mesti selalu bersatu.. Awet muda.. Errr


Aze, aku paling awal bangun tau... Beruntung boifren aku.. (ape kaitan pun aku tak tau)


Sunah: aku tak mahuuuuuuuu..


Mama aiman: harus tahu bahawa tajuk bagi setiap entry tea adalah tajuk Utusan hari ini.. Memang takkan ada kaitan pun dengan isi...


Yumida: Lommmmm... Cepat jak nya nangga yg tersirat...

Woofer Storm said...

entry sis ni memang meletup2.hehe

#Tajuk je buat gempak..

Selendang Merah said...

puitis mu sgt2 menarik n indah..

Tea said...

WS: haruss ler achie... See the leg okeh.. Nanti sis upload pic leg sis kat fb...


SM: ohhh malu pula diri ini (-.-')

delarocha said...

lain macam ni...

Tea said...

Del... Macam dah lain bang...

~Sweet Honesty~ said...

tea berbakat bt puisi yg puitis..(^_)

Aishiteru said...

:-) pandey polah puisi.. Maksud tersirat yg mempunyai maksud tersirat.

~SaL IjOu~ said...

dalam maksudnya~~

Tea said...

SH yg cantik.. Tq ouh..

Sal Ijou.. Byknyerrr tersirattt.

Aishh... Bykla mek molah puisi.. Hakikat sebenarnya kamek tam back pain sikpat move mbak tergugok marek.. Actually straight forwad jak ayat ya bah.. Bhahaha

Woofer Storm said...

mesti pas angin satu badan ni,,habislah blog ni kena kondem sis.hehe

slmt malam..

najihah sahami said...

harap2 semua tu mimpi je ye..tabah k!

:)

Tea said...

WS: laaa Pas takkan kondem ini blig sebab itu tajuk Utusan semalam... Sis nyer entry semua guna tajuk Utusan.. Dapatkan Utusan di tepi jalan...


Najihah: itu bukan mimpi... Tp redho jer.. :)

syafiqakarim said...

kdg terlena terus best sb buat kita bahagia walau sekdar byg2 saja.

sebab yg hakikat tak kan seindah yg di harap.

cemomoi said...

aku juga hilang waktu...

Ujie said...

sgt puitis..
nak komen pun takut, takut salah faham maksud sebenar tea..^_^

Hanis MY said...

tea dan karyanya... :)

Aishiteru said...

:-) straight fowed...

Aishiteru said...

:-) straight fowed...

Tea said...

Syafiqa: harap yg nyata itu kekal indah...

Cemomoi: ia tidak akan kembali.. Doraemon itu sebenarnya tidak wujud..

Ujie : komen mcm tu pun amat membahagiakan...

Hanis: yerr karyalah sesangat..

Aish: haha nanggg straight.. Back pain mek teruk juak..