Friday, 20 January 2012

Bersih 3.0, SPR Persoal Niat Penganjur

Pemberitahuan: Tajuk untuk setiap entry Red Tea adalah dari UTUSAN hari ini.. Memang tiada kaitan dengan isi..



Wahaii pembaca yang disayangi...
Sebelum memulakan bicara..
Ingin sekali aku menerangkan maksud entry sebelum ini...

Sesungguhnya ia amat jelas tanpa yang tersirat...
Back pain...
Sukar untuk aku bergerak..
Nak bangun susah..
Nak menoleh kanan kiri pun susah...
Kalau ade yg di sebelahku..
Boleh juga tolong bangunkan aku...
BERSATU KITA MEMANG TEGUH!

Hehehehe kalian.. Kaliannnnn...
Sangat straigt forward kot nukilan aku... Lebiulah!

Sekian penerangan~




Entry sebenar



Seharian aku mendengar di youtube...
Mengenai bunyi yg aneh didengari..
Pada minggu ke 2 2012...
Bunyi seakan dengungan yang kuat...
Terdetik di hati...
Itukah dajjal..?
Benarkah dek kata Tasik Galilee yang semakin mengering?
Akan turun Nabi Isa menentang Dajjal yang menyesatkan ummat dalam tak sampai 50 tahun lagi...?

Perkongsian ilmu untuk semua...


WAJIB KLIK DI SINI


Ada juga beberapa siri yang aku baca...
Dajjal akan mengajak ummat mempercai bahawa dirinya Tuhan..
Boleh menghidupkan semua org2 yg kamu sayang..
Agar kamu mempercayainya...
Andai mengikutnya kamu terselamat di laut yg sejuk...
Andai menolak kamu terpaksa mengharungi lautan api...
Begitu perumpamaan.. Wallahualam
Hadis yg ditakrifkan oleh beberapa alim ulama..
Yang penting ia mencapai satu kata..
Bersedialah...
Zaman anak2 kita nanti..
Kitalah yang harus menunjuk arah..


Aku bukan yg arif...
Tapi aku ade solehah juga.. Sikit.. Syukurlah..
Namun, andai ia mampu menimbulkan keinsafan..
menimbulkan ketakutan...
Aku ingin mengajak kamu bersama..
Kerana aku sayang kamu...



Aku ade baik juga kan..?
(sila angguk waima terpaksa)

31 comments:

Telor Power said...

:)

Tea said...

(O.O)

aimaniman said...

ooo patut akak tak taw sbb akak x baca utusan.. yupp banyak entri kata 2012 kemungkinan berlakunya kiamat??? sbb jumaat pada 1st n 15th ramadhan,.. tapi walau apapun perkiraan, kiamat pasti tiba, yg penting kita bersedia..

Tea said...

Tanda2 awal kot kak... Ttg bila ia berlaku tu wallahualam...

Aishiteru said...

Kiamat ya bkn kta tauk bla. Dajjal? Dah lmk dah nya kuar dan menguasai kta.. Kta sebonar ea hidup d jaman dajjal.. Mengikut telunjuk dajjal al-masih ya. Dunia dh lmk memilih syurga dajjal al-masih. Cuma sikit skali yg menolaknya. Golongan yg menolak ya adlh cdak yg d tolak dik pun oleh kebanyakan org islam ya pun.

Aishiteru said...

Kiamat ya bkn kta tauk bla. Dajjal? Dah lmk dah nya kuar dan menguasai kta.. Kta sebonar ea hidup d jaman dajjal.. Mengikut telunjuk dajjal al-masih ya. Dunia dh lmk memilih syurga dajjal al-masih. Cuma sikit skali yg menolaknya. Golongan yg menolak ya adlh cdak yg d tolak dik pun oleh kebanyakan org islam ya pun.

delarocha said...

selamat beramal

Tea said...

Ada juak tafsiran hadis stated dajjal nang dah ada zaman Rasulullah tapi akan keluar pada zaman kita tok.. Cuma kita sik merasa coz tanda2 besar ya jak dpt molah kita menar2 rasa... By that time, kita mungkin dah sekda..

Tea said...

Del, renung2kan bang...

Mia Adriana said...

Sungguh ! aku tak mahu hidup ketika dajjal muncul. besar yg amat dugaannya.

Woofer Storm said...

tanda2 awal dah bnyak kelihata,kerana kita umat akhr zmn,

smoga kita dijauhkan dari fitnah dajjal yang rejam..amin3

Ujie said...

-oh..sakit blkg. kalau berterusan harus jumpa doktor..

-kiamat mmg kian hampir, salah utk meramal. tapi yg perlu bykkan beramal.

-waima..perkataan yg dah lama tak ku dengari!

MaryaYusof said...

Salam Tea,
Tingkat ibadah, tambahkan iman di dada :)
Berdoa agar dijauhkan dr fitnah dajjal...

Tea said...

Mia: kita tidak akan pernah tahu...


WS: beringatlah.. Tampak baik tidak semestinya yang perlu diikuti..


Ujie: Jaga hati jaga ibadah.... Waima sukar sekalipun :)


Kak Marya : amin... Bersama2lah kita....




Rasa sgt gud komen begini.. Heeee

~Sweet Honesty~ said...

huhu..takott(*_*)

Shaz @ Ratu Ngerecho said...

xda mek nengar ya koh..takut eyhsss..

Tea said...

SH: sgttakottt kan....?


Shaz: ada sigek video kat youtube sidak amik dr Semarahan... Tp bunyi ya sik dengar gilak.. Mek rasa bunyi yg sama...

FasiHaH SupiaN said...

kita umat akhir zaman.....

jgn kita sibukkan khiamat yg mungkin memang x lama dah, tapi kalau kejap lagi kita mati, bersediakah?

Tea said...

Fasihah..

Kiamat harus kita letak di hati... Ia salah satu rukun iman..
Mati itu pasti.. Tp sekurang2 nya apabila kita membayangkan kiamat kita pasti bersedia untuk diri san generasi kita.. Setiap ilmu itu elok disampaikan dan dipraktikkan.

mas saari said...

akak tak kisah pasal tajuk, janji entri tea menarik!

takut jugak bila tengok video bunyi menyeramkan dari langit tu... nampak sungguh dunia dah akhir zaman!

Cik Rose Cute said...

takutnya...tak dengar lagi video tue...nak jenguk la kejap...

Yumida said...

alhamdulillah...tergolong kak sodeng dlm kump yg solehah ya...abg2 kmk byk yg menyingle...promoteeeeee :)

Hanis MY said...

kiamat itu pasti semoga kita semua berada dalam lindungan-Nya selalu aminn...

alexa yussida said...

kita selalu digambarkan yg dajjal tu satu mahkluk yg sgt ngeri,tak mustahil kalo dajjal yg dimaksudkan adalah ghazrul fiq yg tgh menyerang minda n gaya hidup manusia skrg..


yg pasti kiamat itu pasti,dalam masa sehari pon Dia bole turunkan segala tanda besar bila tiba masanya kiamat yg kita abaikan itu..huuuu

Woofer Storm said...

sis,slmt pagi,

Aishiteru said...

Dajjal al-masih bkn merujuk kpd makhluk.. Definisi nya ialah fitnah atau penipuan thdp al-masih. Yakjuj n makjuj a.k.a. Gog n magog ya adalah makhluk dan berkait rapat dgn dajjal. Duak bangsa tok yg ngembak fitnah dajjal.. Pd zaman rasulullah s.a.w. Masyarakat arab masih kurang dr segi ilmu sains n teknologi, tp amat hebat dlm sastera. Sesuai dgn keadaan masa ya, metafora byk d pakey utk menceritakan atau menerangkn satu2 hal agr masyarakat dpt fhm. Mun d explain dgn bahasa ilmiah atau sains n teknologi maka masyarakat pd zaman ya pastinya sik paham. Cdak lbh paham bhs sastera. :-)

ghost writer said...

stanby dengan iman,bukan standby dengan bagaimana mau hadapinya.

Woofer Storm said...

baru berkesemptan nak update entry,bz baru2 ni..hehe slmt mlm sis^^

Selendang Merah said...

sama2 lah kita bykkan amal ibadat..dunia semakin hampir dengan akhirnya

cemomoi said...

minggu lepas tok khatib kami dah perincikan cerita dajal dalam khutbahnya

Papa Mifz said...

semoga kito semua dilindungi Allah..amin...