Thursday 29 November 2012

Cerita Hantu

Malam ini Malam Jumaat
Sinonim denga cerita hantu dan rasa sedap...
Pasti kamu suka...
Nak tahu sangat2 kalau orang pengalaman dikacau hantu..
Ditegur..
Dirasuk..

Bak kalau lelaki mengusha aku itu best lah kan..
Boleh feeling2 sampai malam..
Kalau hantu? eeiiiirrrrrr

Kenapa kalau pontianak jer dibayangkan perempuan berambut panjang sampai kaki..?
Pakai baju putih...
Itu satu yang aku tak dapat nak carik sync daripada mereka meninggal tu..
Katanya perempuan yang mati bersalin..
Tetapi lepas mati masih ada pertumbuhan sel2 rerambut ke..?
Mana mereka dapat baju mcm jubah panjang tu..
Ke alter daripada kain kapan.. uish!
Benar2 aku fikir..
err perlu ker aku fikir..?
(aku tak perlu penerangan 'live' daripada kalian wahai makhluk2 Allah... wuwuwu aku tinggal sorang kotttt)

Kalau pocong yes aku percaya sebab memang masa orang mati kan diikat begitu..
Kalau toyol juga aku percaya kerana mereka gunakan budak atau bayi dan dipuja..


Alkisah.... dulu masa aku remaja..
eh sekarang kot..
aku masih nak rasa remaja ..
Ok tukarlah.. dalam minggu lepas mcm tu lah kot cerita ni..
So petang tu dalam jam 5 aku lepas solat..
Bertelekung..
Then adik lelaki aku tidur kat ruang tamu..
Aku kejutkan dia dengan telekung2 tu sekali masih terpakai..
Tapi aku cuma berdiri je kat ujung kaki dia..
Sebab trend aku..
Kalau kejutkan org bangun tidur..
Gerakkan ibu jari kaki kanan..
Untuk elakkan dia terkejut..
Kan tidur tu separa mati..
Aku tamolah adik aku terus mati..
Aku sangat sayang kot adik aku..


Ok aku dengan selambanya berdiri kat hujung kaki dia..
Dan gerakkan ibu jari kaki dia..
Memang terbangun..
(cuba ikut cara mcm ni  kalau tak bangun juga, guna playar kepitkan ibu jari tu)
tapi kali ni dia terbangun dengan menjerit...
"Arrrrrggghhhh hantu!" pucat muka dia

ceh~ terkejut aku..
"Aku lepas solat kot bang.. aku beriman"
Aku panggil dia abang walaupun dia adik..
Biasalah aku kan.. selamanya nak rasa muda..



"Kaler muka tuuu lebih kurang jer dengan telekung.. huh!!"
dia bebel terus bangun gi wuduk solat..
Dandan muka aku disalahkan...
Nextime aku solat pakai lipstik..




eh, maner cerita hantunya TEA..?

11 comments:

ewanthology said...

Mana cerita pasal "rasa sedap" nya? Hihihi

Tea said...

itu minggu depan dlm blog satu lagi.. huahuaa

a.R said...

ape blog satu lagi tu??????

syafiqa said...

solat pakai lipstick
hahaha

Tea said...

Amboiiii mudaaaa... Cepat jer ko ekkkk..

Fiqa: cantik2 gitu deting dgnNya ;)

Ujie Othman said...

Nyata..muka tea seputih kain telekung!
Kan..:)

Tea said...

Eh ujieeeee....

Telekung Tea kaler pink.. Mak ni pink nyah..

Shila said...

ape laa abang ni..

kalo ko yg cantik dia panggil hantu..

ke hantu2 mmg cantik sbnrnya..?

Shila said...
This comment has been removed by the author.
Tea said...

Nget.. Ko ingin nak tengok antu ke...? Eeeeiiirrr

Cik Teratai said...

hahaha..mesti comel klu solat guna lipstik