Thursday 6 December 2012

Bye Bye Kamu!



Bismillahirrahmanirrahim...

Syukur sangat-sangat..
Hari yang riang..
Hati tenang..
Yer lah kan...
Esok kan Jumaat...
Oh boifren, baliklah...


Jom cerita tentang cerita lalu..
Aku terpanggil..
Meluah rasa dari hati seorang wanita sejati..
Mak tulen nyah..
Benar.. aku tulen..
Terbaik dari ladang...

Sebagai wanita kamu patut ada rasa malu..
Sebagai wanita kamu patut ada rasa harga diri..
Bukan untuk orang lain, tetapi untuk diri kamu..
Untuk hidup kamu..
Kerana itu akan menjadi "nama" kamu sampai bila-bila..

Jangan sesekali kamu menyalahkan orang lain..
Atas kehancuran hidup kamu..
Kerana kamu punya akal dan  perasaan..
Tapi silapnya kamu memilih bertindak atas perasaan..
Bukan waras fikiran..
Maka hancurlah kamu..
Dek kata-kata kamu sendiri..
Yang bermotif menghina, menghancurkan dan mengancam orang lain..
Yang nyata tiada kaitan langsung dengan kamu..

Berimankah kamu..?
Andai mendoakan musibah pada orang lain..
Atas kemusnahan hidup kamu..
Sedarkah kamu wahai manusia..
Hidup kamu musnah kerana diri kamu...
Kerana kamu yang tidak menjaga diri kamu..
Kerana kamu tidak menjaga iman kamu...
Dek kecewa kamu itu...
Sehingga sanggup berusaha menghancurkan hidup orang lain..
Menjadikan aku hilang rasa hormat..
Pada kamu...

Dan terima kasih...
Kerana usahamu itu..
Menjadikan aku semakin menikmati rasa bahagia...
Bahagia dimiliki...
Bahagia dihargai..

Dan hari ini... sungguh tenang...
Pergilah kamu.. dengan angkuhmu...
Dengan hatimu yang penuh hasad..
Dengan ragamu yang membulat... HAHAHA ( gelak ala2 Si Senget.. aku cipta gelak kamu Nget)
Sudah cukup sudah.. Pergilah..
Taaaaaa~~~




9 comments:

Shila said...

tea, bole ko gayakan gelak tu utk aku..?

sbgai kenangan bila kau bercuti pjg kt pulau dan tinggalkn aku kesepian kt sini..

Tea said...

Hagak2 lah Nget...
Aku kan solehah... Susah tau nak upload vc utk demo gelak ko tuh.. Ahaks~

Bajet perlu over...

a.R said...

ikut....

='(

Ujie Othman said...

Kalau dah bye2..jgn ingat2 lg tau! ^__^

khaifaiz said...

aku lelaki sejati

Tea said...

Muda... eh ko nak gi maner wey?

Ujie, biasanya org yang pergi meninggalkan itu pasti akan hegeh2 mencari..

Khai.. ko kan dah kawen, maka statement itu tiada risiko.. ahaks

ewanthology said...

Apa yg terjadi, salahkan diri sendiri

ghost said...

dalam masa berapa minggu selepas hilang lama, bertubi-tubi entry kau up. dan yg terakhir ini kisah lara-rawan hati yang tersaji..

kebahagiaan seseorang adalah kebahagiaan dari tuhan. jangan lawan fitrah, hasilkan kebahagiaan sendiri.

Tea said...

Del.. Ya betul.. Salah sendiri jgn menuding jari..

Wahh Tuan Ghost yang diminati, otograph plis..