Sunday, 23 October 2011

L E S B O

Apa maksud pun aku tak tau..
Cuma aku terfikirkan akan sesuatu..
Yang selalu memikirkan tentang sesuatu juga makin sunyi..
Ahh bukan dia pernah terfikir tentang aku..
Dan aku putuskan untuk berfikir tentang sesuatu persis dia..

Aku selalu berpesan pada kekasihku..
"Boifren, kamu jgn nak ade kawan pompuan..
Takde istilah kawan bagi lelaki dan pompuan tauu!"
(serius aku tidak berbicara begini di alam nyata..
aku sopan, aku lembut, aku bicara bagai merak (sungguh aku tak tahu bagaimana merak bicara.. Tapi aku anggap agak menawan dan cantik bagai rupanya), dan aku juga suka dibelai)..
Aku harus menceritakan yang indah2 ttg diri aku supaya kamu boleh membayangkan dan kamu akan suka aku.. Boleh?
Aku tegaskan padanya.. Kalau kamu punya kawan perempuan..
Dan kawan itu sgt suka mendengar kamu..
Sangat suka membaca kamu..
Sangat suka melihat kamu..
Maka secara tidak langsung aku ada persaingan..
Kamu pembaca, jgn nak berkata "persaingan itu bagus.. Sihat"
Yinneeey podaaahh..

Perhubungan itu harus ada sikap menjaga..
mempertahankan..
Aku salahkan diri aku..
Kerana ada ketika aku tewas..
Tapi aku sentiasa berpaut balik pada dahan aku..
Saat sebelah tangan ku cuba menggapai dahan lain yg rapuh..
(kenapa ketika ini aku membayangkan babun nyet nyet? Dushhh! Tukarrrrrr)

Ketika aku terdampar hanyut..
Aku kuat berpaut di papan tersisa di lautan..
Sambil sebelah tanganku melambai2 bagai model pada kapal yang lalu di kejauhan..
(yes! Ini sesuai untuk aku)..
Walhal aku dan papan itu ilek2 hanyut di pesisir pantai cetek yang ada rumah agam indah di situ..
Kapal itu tampak cantik nun di lautan..
Aku ingin berada di situ.. Kata hati aku..
Tapi di sana mungkin aku akan jadi gundik Kapten yg sudah punya Kaptenita..
Apakah wujud phrasa itu? Kaptenita..?
Bukan untuk aku kaji.. Uhhh Sgt rajinkah aku untuk itu...

Benar, jgn tersasar..
Aku terfikir..
Untuk berkawan dengan perempuan sahaja...
Ohh sgt sesuai dengan tajuk aku..
Sangat sesuai..
Wahai kawanku yg perempuan, usah takut..
Aku masih di jalan yang benar!


Moga aku tidak lupa.. Aku wanita tulen.. Tulen bang~

11 comments:

noraauliyya said...

haha kelakar la ...
serius.. ketawa2 sambil baca ni .

Tea said...

Sabor...

Woofer Storm said...

memang tulen gak entry ni..hheheee

Tea said...

Ws.. Percayalah..

Ct Aja said...

lor..nape tak leh kawan lak..hihihii..kuat cemburu ni...kikikik

Tea said...

Takleh.. Takleh......
Jd punca kepada goyahnya hati...

Woofer Storm said...

tak update entry ke mlm ni??suka baca entry kat sini,sekali baca tak faham.bca lagi baru nak ngerti...

Bhasa terlalu mndalam ke??heheee

Umie Artoqiemie said...

haha..
gelak gulin2.

khaifaiz said...

nasib baik ada frasa "aku masih dijalan yang benar"... kalau tak kontroversi tu

Cik Muda Sae said...

hahahha.....

melankolik tapi, ada humorrr ./....
aku suke aku suke....

selamat berkenalan yer??

Myez.. said...

hahaha..klakar le..hati yg sedih jd happy..